fbpx

Trhané hovězí maso

Marinované a dlouho pečené maso se na závěr roztrhá vidličkou na lahodné šťavnaté a křehoučké kousky. Takhle trhané maso můžete jíst jen tak s jakoukoli přílohou a zeleninou, nebo jím naplnit bagetu či tortillu. 

Maso dopředu marinujte alespoň dvě hodiny před pečením, ideálně nechte v lednici marinovat přes noc a pečte až druhý den. Bude daleko křehčí a šťavnatější. Jednoduchou marinádu připravíte rozmixováním cibule, česneku, oleje a pár druhů koření. Kdo má rád pikantnější, přidá chilli papričku nebo mleté chilli. Kdo má rád uzenou chuť masa, tak přidejte lžíci uzené papriky. Maso pak pečte alespoň 6 hodin dokud se nezačne rozpadat. Je důležité ho v průběhu pečení podlévat, aby se nepřipeklo a zůstalo šťavnaté. Jako přílohu doporučuji bramborovou kaši a zelný salát (recept na můj červený zelný salát najdete >> tady). Nebo v mexickém stylu podávat s celozrnnými tortillami, guacamole z avokáda (recept na guacamole najdete >> tady) a zeleninovým salátem dle chuti.

SUROVINY:

hovězí maso očištěné (krk, plec, kližka) cca 1 kg

olivový olej 3 lžíce

cibule 2 ks

česnek 4 stroužky

sůl 1 lžíce

pepř nebo chili špetka

sladká paprika 1 lžíce

(uzená paprika 1 lžíce)

POSTUP:

Olej, koření, cibuli a česnek rozmixujeme ponorným mixérem. Nemusíte až úplně do hladka, klidně nechte hrubší kousky cibule v marinádě. Maso i s marinádou vložte do uzavíratelného plastového sáčku, obalte celé maso v marinádě a dejte do lednice alespoň na dvě hodiny, ideálně přes noc. Pak předehřejte troubu na 130 °C a maso vyndejte ze sáčku do pekáče. Sáček ještě vypláchněte trochou vody a podlijte tím maso. Pečte cca 6-7 hodin za pravidelného polévání šťávou z masa nebo podlévejte vodou či vývarem. Až se maso bude rozpadat, tak ho natrhejte dvěma vidličkami po vláknech na kousky a ještě dejte opéct na půl hodinky do trouby.

Tip: Pokud děláte k masu vařenou zeleninu, vývar použijte na podlévání masa. Stejně tak pokud vám zbyl vývar v lednici. Maso bude o to chutnější. 

Chutnají vám mé recepty a nevíte si rady s porcemi?

Ať už chcete hubnout, váhu si udržet nebo přibrat, mám pro vás tři různé varianty FIT jídelníčků ke stažení s recepty na snídaně, obědy, večeře i svačiny. Liší se jen porcemi a všechna jídla jsou i s alternativou bez masa, lepku či laktózy.

Více i FIT jídelníčku najdete >>tady.

Mgr. Zuzana Douchova
Psycholožka, koučka a nutriční poradkyně