fbpx

Ovesné sušenky 3 krát jinak – kakaové, makové nebo arašídové

Mám pro vás tři recepty na zdravější ovesné sušenky, které jsou bez přidané mouky, cukru i másla. Recepty jsou přirozeně i bez laktózy a mohou být i bez lepku, když použijete bezlepkové ovesné vločky. Stačí vám jen pár ingrediencí a máte hotovou zdravou svačinu nebo snídani. 

Recept na domácí ovesné sušenky je velmi jednoduchý. Používám klasické nebo bezlepkové ovesné vločky, které zaliji trochou vody nebo ovesným nápojem a nechám pár minut odstát. Pak osladím čekankovým sirupem (nebo datlovým, rýžovým, medem, apod. co máte doma při ruce), přidám trochu tuku ve formě kokosového oleje nebo arašídového másla a ochutím buď ještě kakaem, strouhaným kokosem, mletým mákem, ořechy nebo sušeným ovocem. Ovesné vločky konzumujte pravidelně, protože obsahují spoustu cenných látek podporující naší imunitu, střeva i psychiku. Jaké jsou zdravotní benefity ovesných vloček a další mé ovesné recepty najdete >>tady.  Pokud budete mít sušenky na snídani, tak nezapomeňte přidat nějakou bílkovinu ve formě kefíru, jogurtu či tvarohu.

Proč sladit čekankovým sirupem? 

Čekankový sirup se vyrábí z kořene čekanky a jeho základní složkou je vláknina inulín. Oproti klasickému cukru má výrazně nižší kalorickou hodnotu a glykemický index. A je dokonce i méně kalorický a má nižší obsah cukru než ostatní přírodní sirupy. Na 100 g obsahuje jen 650 Kj a jen 5 % cukru, zato až 70 % vlákniny. Je tak velmi vhodný při redukci nadváhy a pro zdravé mlsání.

Ovesné sušenky kakaové

SUROVINY:

ovesné vločky 130 g

kakao 50 g

čekankový sirup 100 g

strouhaný kokos 50 g

kokosový olej rozpuštěný 50 g

sůl špetka

voda nebo ovesné „mléko“ 80 ml

 

Ovesné sušenky makové

SUROVINY:

ovesné vločky 150 g

čekankový sirup 80 g

rozinky 20 g

mletý mák 50 g

kokosový olej rozpuštěný 50 g

mletá skořice 1 lžička

sůl špetka

voda nebo ovesné „mléko“ 80 ml

 

Ovesné sušenky arašídové

SUROVINY:

ovesné vločky 200 g

arašídové máslo 50 g

vanilkový extrakt 1 lžička

čekankový sirup 100 g

voda nebo ovesné „mléko“ 80 ml

sůl špetka

POSTUP pro všechny stejný:

Ovesné vločky zalijeme vodou nebo ovesným nápojem a necháme pár minut odstát. Pak přidáme ostatní ingredience a vše důkladně promícháme. Pokud je směs moc suchá, přidáme trochu více tekutiny, pokud je směs příliš řídká, přisypeme více suchých ingrediencí. Na závěr směs ochutnáme a v případě potřeby ještě osladíme. Pak si navlhčíme ruce a z hmoty tvarujeme kuličky, které splácneme do tvaru sušenek na plech vyložený pečícím papírem nebo na plech směs rozprostřeme na tenkou placku kterou po upečení nakrájíme. Pečeme v troubě při teplotě 180 °C asi 15-20 minut do zlatova.

❣️DALŠÍ ZDRAVÉ RECEPTY NAJDETE V EKUCHAŘCE FITMLSKY❣️

Více mých zdravých dobrot najdete v ekuchařce Fitmlsky, kterou si můžete stáhnout >>tady.

Najdete tam mé nejlepší recepty na koláče, dorty, bábovky a další pochutiny bez přidaného cukru a s nízkým obsahem tuku. 

 

Mgr. Zuzana Douchova
Psycholožka, koučka a nutriční poradkyně