fbpx

Kiwi smoothie

Osvěžující nápoj z mixovaného ovoce a zeleniny dodá tělu pořádnou dávku dobře vstřebatelných vitamínů a živin. Pokud ráno nestíháte snídat nebo přes den svačit, tento nápoj je ideální díky tekuté konzistenci a rychlé přípravě.

Smoothie plné živin
Základem smoothie je libovolné čerstvé ovoce, zelenina a dobrý mixér. Pro doplnění bílkovin používám bílý jogurt nebo rostlinné nápoje (např. kokosové či ovesné mléko). Nápoj můžete také naředit mlékem, vodou nebo zeleným čajem. Další vhodnou přísadou jsou mixovaná semínka, ořechy či vločky. Doporučuji je před mixováním na chvíli namočit do vody. Některé ovoce může být kyselejší, proto lze smoothie dosladit medem či přírodními sirupy (např. datlový či agávový) nebo přidat sušené ovoce. Dochutit můžete i vanilkou, kakaem, karobem či skořici. Přidávám do smoothie kostky ledu, aby byl nápoj osvěžující. Stejně tak poslouží i mražené ovoce.

Zelené kiwi a špenát
Pro výrobu smoothie jsem zvolila kombinaci krásně zeleného kiwi a čerstvého špenátu. Kiwi je významným zdrojem vitamínu C (obsahuje až 70 mg/100 g), draslíku, hořčíku a antioxidantů. Konzumace kiwi je vhodná při zvýšené fyzické či psychické námaze a pro celkovou prevenci zdraví. Čerstvé listy špenátu doplní tělu vitamíny B, C, E, K, železo a vápník. Zelenou barvu kiwi a špenátu má na starosti rostlinné barvivo chlorofyl, které má regenerační, protizánětlivé a hojící účinky.

Kiwi smoothie

SUROVINY na 1 porci:
Kiwi 150 g
Špenát čerstvý 20 g
Máta čerstvá 3 g
Jogurt bílý 150 g
Med 15 g
Ovesné vločky 50 g
Kostky ledu 50 g

POSTUP:
Ovesné vločky alespoň na 10 minut namočíme do misky s vlažnou vodou. Kiwi oloupeme, špenát a mátu opereme a rozmixujeme do hladka s ostatními ingrediencemi. Čím déle mixujeme, tím je nápoj jemnější. Podle potřeby konzistence přidáváme kostky ledu nebo vodu.

Foto: Tomáš Martínez

Recept byl publikován na stránkách Vím, co jím.

Mgr. Zuzana Douchova
Psycholožka, koučka a nutriční poradkyně