Mám pro vás tip na lehký jarní oběd. Zeleninový salát doplněný pečenou celozrnnou pitou a kořeněnou cizrnou. 

Nevíte čím ochutit zeleninové saláty, aby vás i zasytily a dodaly všechny potřebné živiny? Zkuste přidat pečenou cizrnu, která obsahuje kvalitní bílkoviny, tuky a vlákninu. Cizrnu zkuste ochutit indickým kořením garam masala, nebo můžete vyzkoušet i uzenou papriku, chilli nebo jiné koření dle chuti. Stejným kořením jsem ochutila i celozrnnou pitu, kterou jsem dala na chvíli do trouby, aby byla hezky křupavá.

JARNÍ SALÁT S PEČENOU PITOU A CIZRNOU

SUROVINY na 1 porci:

celozrnná pita 1 ks 50 g
olivový olej 1 pl 15 g
koření garam masala 10 g
sušený česnek koření 5 g
sójová omáčka 10 g
salát listový mix 50 g
ředkvičky 50 g
rajčata cherry 100 g
okurka salátová 100 g
žlutá paprika 50 g
petržel hladkolistá 10 g
citrónová šťáva 15 g
cizrna vařená nebo z konzervy 120 g
sůl a pepř na dochucení

POSTUP:

Smícháme si v misce olivový olej a koření. Celozrnnou pitu rozevřeme na 2 půlky a z každé strany potřeme olejem s kořením. Nakrájíme na kostičky a dáme stranou. Do misky s olejem přidáme sójovou omáčku, sušený česnek a vařenou či konzervovanou cizrnu. Důkladně promícháme a přesypeme na plech vyložený pečícím papírem a dáme péct do trouby na 180 °C na 20 minut. Na zbylých 5 minut přidáme zapéct i marinovanou pitu. Mezitím si pokrájíme zeleninu, zakápneme šťávou z citrónu a dochutíme solí a pepřem.  Na závěr všechno smícháme.