Fazolová polévka s pečeným celerem

Máte rádi krémové zeleninové polévky? Tahle je krémová a hutná i bez smetany díky bílým fazolím a pečenému celeru. Polévka je výživná a hodí se i na hlavní lehčí jídlo, obsahuje všechny základní živiny – bílkoviny, komplexní sacharidy, vlákninu i zdravé tuky. 

Výživná polévka

Luštěniny bychom měli mít na talíři alespoň 2 krát týdně a právě polévky jsou ideálním způsobem, jak je do jídelníčku zařadit. Fazole jsou zdrojem rostlinných bílkovin, vlákniny a celé řady vitamínů a minerálů. Dodají tak jakékoli polévce sytost, výživnost a zdraví prospěšné látky. Polévku z bílých fazolí jsem dochutila pečeným celerem, který nejen polévku chuťově zvýrazní, ale ještě doplní cenné živiny. Celer má antibakteriální účinky díky vysokému obsahu silic a éterických olejů. Pomáhá také snižovat hladinu krevního cukru a cholesterolu. Pokud nemáte rádi celer, nebo jste na něj alergičtí, nahraďte ho jinou zeleninou, například pečenou dýní, brokolicí nebo květákem.

Fazolová polévka s pečeným celerem

SUROVINY na 2 porce:
Fazole bílé sterilované nebo vařené 250 g
Celer bulva 300 g
Brambory 300 g
Olej olivový 2 lžíce
Cibule 100 g
Česnek 10 g
Vývar zeleninový nebo voda 500 ml
Sůl, pepř dle chuti
Koriandr čerstvý sekaný 1 hrstka

POSTUP:
Oloupaný celer pokrájíme na větší kousky, dáme na plech vyložený pečícím papírem a pokapeme polovinou oleje. Dáme péct do trouby při 200 ° C na cca 20 minut. Mezitím si oloupeme cibuli a brambory, které pokrájíme na kousky. Na zbylém oleji v hrnci orestujeme cibuli a po několika minutách přidáme pokrájený česnek a brambory. Přidáme i pečený celer a zalijeme vývarem. Vaříme do změknutí brambor cca 20 minut. Na závěr přidáme propláchnuté fazole, chvíli povaříme a pak rozmixujeme na hladký krém. Polévku osolíme, opepříme a ozdobíme čerstvým koriandrem.

Recept byl publikován na stránkách Vím, co jím.

Další zdravé recepty najdete v mém Fit jídelníčku >>tady.

Mgr. Zuzana Douchova
Psycholožka, koučka a nutriční poradkyně