fbpx

Domácí těstoviny s česnekovým jogurtem a restovanou cibulkou

Jednoduchost tohoto tradičního arménského pokrmu mě úplně dostala. Domácí čerstvé těstoviny s restovanou cibulkou a česnekovým jogurtem. Výborné, rychlé a zdravé jídlo hotové raz dva! 

Domácí těstoviny

Domácí těstoviny jsem zkoušela poprvé a bylo to snadnější než jsem čekala. Stačila jen mouka, vejce, olej a voda. Mouku na těstoviny vyberte kvalitní celozrnnou špaldovou nebo semolinovou (pšeničná krupice z tvrdozrnné pšenice). Pro bezlepkovou dietu můžete použít pohankovou mouku. Já používám kombinaci špaldové celozrnné a semolinové v poměru 1:1. Výhodou celozrnných nebo semolinových těstovin je to, že se nerozvařují, mají nižší glykemický index, vyšší výživovou hodnotu a lepší chuť než těstoviny z klasické bílé mouky. Každá mouka má různou savost, proto množství mouky přidávejte podle potřeby. Když bude těsto moc lepivé, tak přidejte mouku, když bude naopak moc suché, přilejte trochu teplé vody. Výsledné těsto by mělo být hladké, nelepivé, které pak rozválíte na tenkou placku, z které vykrájíte požadovaný tvar těstovin. Těstoviny pak jen uvaříte pár minut ve vroucí vodě a je to!

SUROVINY:

mouka celozrnná špaldová, semolinová (bezlepková pohanková) 2-3 hrnky

vejce 2 ks

sůl, pepř špetka

teplá voda pro případ suchého těsta

cibule 2 větší kusy

máslo 15 g

olivový olej 15 g

česnek 2-3 stroužky

bílý jogurt 250 g

zeleninová salát (listový salát, okurka, olivy, rajčata) dle chuti

pro doplnění bílkovin můžete ještě posypat opečenou drůbeží šunkou nebo uzeným tofu

POSTUP:

Mouku vysypeme do mísy nebo na vál a uprostřed uděláme důlek, do kterého vyklepneme vejce a špetku soli. Ručně těsto zapracujeme na hladké a nelepivé těsto. Dejte tomu čas, příprava těsta zabere i několik minut. Pokud je těsto moc suché, přidejte teplou vodu. Hotové těsto pak zabalíme do fólie a necháme asi 20-30 min odpočinout. Poté ho rozdělíme na 3 díly a zpracujeme po částech, aby neokoralo. Jeden díl těsta rozválíme válečkem na co nejtenčí placku, kterou pak strojkem na těstoviny nebo pizzu nebo nožem pokrájíme do požadovaných tvarů. Mezitím si přivedeme k varu větší hrnec s osolenou vodou a pár kapkami olivového oleje a těstoviny vaříme pár minut dokud nevyplavou na povrch. Na pánev dáme rozehřát olej s máslem a orestujeme pokrájenou cibulku do zlatova. Ve větší míse si ochutíme bílý jogurt s rozdrceným česnekem, solí a pepřem. Na hotové těstoviny dáme česnekový jogurt a posypeme restovanou cibulkou. Do mísy, kde jsme míchali jogurt s česnekem pokrájíme čerstvou zeleninu na salát a smícháme se zbytkem česnekového jogurtu. Podáváme k teplým těstovinám.

Více mých receptů na zdravé a odlehčené obědy nebo večeře najdete ve >>Fit jídelníčcích<<, které si můžete stáhnout ve třech variacích – redukční, udržovací nebo přibírací. 

Mgr. Zuzana Douchova
Psycholožka, koučka a nutriční poradkyně