fbpx

Borůvkový chia tvaroh

Rychlá zdravá snídaně nebo svačina plná slaďoučkého ovoce, vitamínů, bílkovin a esenciálních mastných kyselin. Chia semínka tvaroh krásně zahustí a borůvky dodají nádhernou barvu, chuť a antioxidanty. 

Vyvážený a zdravá snídaně by měla obsahovat ovoce, komplexní sacharidy, bílkovinu i zdravé tuky. Tohle všechno obsahuje tento recept. Chia semínka se skvěle hodí na zahuštění a doplnění vitamínů a minerálů. Obsahují vysoký podíl vápníku, železa, zinku, draslíku, hořčíku a vitamínů skupiny B, vitamín A, C a E. Jsou rovněž vynikajícím zdrojem omega 3 a 6 mastných kyselin. Tvaroh je zase výborným zdrojem bílkovin a osladila jsem ho jen banánem, ale kdo rád sladší chuť, tak přidá ještě lžičku medu nebo datlového sirupu. Pro bezlaktózovou dietu zvolte tvaroh bez laktózy. Jen rozmixujete tvaroh, trošku mléka, borůvky a banán, přimícháte chia semínka a necháte chvili uležet. Pak jen posypete vločkami, ovocem a můžete dozdobit i strouhaným kokosem nebo hořkou čokoládou.

A kdo nemá ráno čas na tuhle celou přípravu, tak to všechno hodí do mixéru, naředí ještě trochou vody a má skvělé smoothie, které stačí už jen vypít 🙂

BORŮVKOVÝ CHIA TVAROH

SUROVINY na 1 porci:

Polotučný (bezlaktózový) tvaroh 125 g

Polotučné nebo mandlové mléko 100 ml

Banán zralý 1 ks

Borůvky 100 g

Chia semínka 2 lžíce

Ovesné vločky (bezlepkové) 60 g

POSTUP:

Tvaroh, mléko, banán a větší hrst borůvek rozmixujeme na hladký krém a přimícháme chia semínka. Promícháme a necháme chvíli nabobtnat. Pak nalijeme tvaroh do misky a posypeme ještě ovesnými (nebo bezlepkovými) vločkami, chia semínky a zbylými borůvkami. Můžeme ještě pokapat datlovým sirupem, nebo strouhanou hořkou čokoládou či kokosem.

Další zdravé recepty na snídaně a svačiny (i obědy a večeře) najdete ve FIT jídelníčku, který si můžete vybrat rovnou ve třech kategoriích – na hubnutí, udržení si váhy nebo na přibírání. Všechny recepty jsem připravila i v bezlepkové a bezlaktózové variantě a budete mít jistotu, že máte ty správné porce podle vašich potřeb. Více informací o FIT jídelníčkách najdete >> tady <<.

 

Mgr. Zuzana Douchova
Psycholožka, koučka a nutriční poradkyně