fbpx

Tři skryté příčiny ženského tloustnutí

Za ty roky práce se ženami jsem objevila tři skryté příčiny, proč se nám nedaří hubnout a žít zdravě. Jde o únavu, stres a strach. Tyto pocity mají jedno společné a důležité pro hubnutí – máme při nich zvýšenou produkci stresových hormonů, které podporují ukládání tuků a zvyšují chutě na sladké a tučné. Proto se může stát, že i když se snažíte jíst zdravě a vyváženě, sportujete pravidelně, tak nemusíte vůbec hubnout, naopak můžete i pomalu přibírat a neustále se točit v bludném kruhu.

Většina mých klientek za mnou chodí s přáním zhubnout a cítit se lépe, ale nechtějí držet už žádné nesmyslné diety, protože vědí, že je to jen krátkodobé řešení, nikoli trvalé. Nabízím proto řešení komplexní, které mění nejen stravovací návyky a pohybový režim, ale především náš přístup, myšlení a emoční nastavení, které je na pozadí úspěšného hubnutí a změn daleko hlubších než samotný úbytek na váze. Mít svůj život zase pod kontrolou, cítit se ve svém těle dobře, starat se nejen o druhé, ale v první řadě o sebe, být v klidu a mít na sebe čas. Tohle nám totiž často chybí a pak tloustneme a nehubneme, i když se snažíme sebevíc.

Většina žen tloustne a nehubne ne kvůli tomu, že by se celý den přejídaly a jen ležely doma, ale protože se starají o všechny okolo a na sebe nemají čas, protože jsou unavené, protože jsou ve stresu, neumí říkat NE, neumí poslouchat své tělo nebo jí a cvičí stále dokola to samé. Za těmito příznaky stojí tři základní pocity žen – únava, stres a strach, které v hubnutí brání. Toto téma jsem rozpracovala a udělala z toho „typologii hubnutí„, podle které pomáhám ženám úspěšně hubnout již řadu let. Zjistěte k jakému typu a příčině máte nejvíce sklony – jste typ pečovatelka, stresařka nebo perfekcionistka? Nebo jste kombinací dvou nebo dokonce všech tří typů? Já jsem bývala kombinací všech tří typů, takže mám pochopení pro všechny! 🙂

TYP PEČOVATELKA 

  • pečuje a stará se o druhé, ale sebe odbývá
  • mnohdy trpí chronickou únavou a jídlem si dobíjí chybějící energie
  • je pro ní těžké najít si čas jen sama na sebe
  • jí hodně, často a ráda a velmi nerada se v jídle omezuje
  • často se cítí na všechno sama a že jí něco chybí, jídlo jí pomáhá zaplnit tuto vnitřní prázdnotu
  • je skvělá máma, hospodyně, kolegyně, kamarádka, ale necítí se přitažlivě a krásně jako žena

TYP STRESAŘKA

  • neustále něco dělá a na pravidelné jídlo nemá klid ani čas
  • neumí říkat NE a tak na sebe často navaluje povinnosti a úkoly, které pak nestíhá a je z toho neustále ve stresu
  • opakovaně střídá období, kdy drží dietu a hubne a pak zase období, kdy jídlo vůbec neřeší a tloustne
  • jídlo či alkohol používá k uvolnění stresu a potlačení únavy
  • snaží se všechno stihnout a všem se zavděčit, výsledek je chronický stres a různé psychosomatické potíže

TYP PERFEKCIONISTKA

  • má předpisový jídelníček, dostatek pohybu, ale přesto nehubne
  • bývá na sebe přísná, kritická a klade na sebe často nereálné požadavky ve všech oblastech
  • jí stále dokola stejná jídla, jí i když nemá hlad, protože je čas jídla
  • cvičí i když je unavená, protože je to v plánu, nerada mění svůj režim
  • neustále se snaží dosáhnout své „ideální“ váhy a dokud jí nedosáhne, nemůže být se sebou spokojená
  • trpí úzkostmi, protože se neustále bojí, že udělá chybu, že něco nepůjde přesně podle plánu nebo že něco nebude perfektní

Pro každý typ ženy jsem vymyslela unikátní a komplexní návod na hubnutí, který najdete v mém >>online programu pro ženy<<.

 

 

Mgr. Zuzana Douchova
Psycholožka, koučka a nutriční poradkyně