fbpx

Tři skryté příčiny ženského tloustnutí

Za ty roky práce se ženami jsem objevila tři skryté příčiny, proč se nám nedaří hubnout a žít zdravě. Jde o únavu, stres a strach. Tyto pocity mají jedno společné a důležité pro hubnutí – máme při nich zvýšenou produkci stresových hormonů, které podporují ukládání tuků a zvyšují chutě na sladké a tučné. Proto se může stát, že i když se snažíte jíst zdravě a vyváženě, sportujete pravidelně, tak nemusíte vůbec hubnout, naopak můžete i pomalu přibírat a neustále se točit v bludném kruhu.

Většina mých klientek za mnou chodí s přáním zhubnout a cítit se lépe, ale nechtějí držet už žádné nesmyslné diety, protože vědí, že je to jen krátkodobé řešení, nikoli trvalé. Nabízím proto řešení komplexní, které mění nejen stravovací návyky a pohybový režim, ale především přístup, myšlení a emoční nastavení, které je na pozadí úspěšného hubnutí a změn daleko hlubších než samotný úbytek na váze.

Mít svůj život zase pod kontrolou, cítit se ve svém těle dobře, starat se nejen o druhé, ale v první řadě o sebe, být v klidu a mít na sebe čas. Tohle nám totiž často chybí a pak tloustneme a nehubneme, i když se snažíme sebevíc.

Většina žen tloustne a nehubne ne kvůli tomu, že by se celý den přejídaly a jen ležely doma, ale protože:

  • se starají o všechny okolo a na sebe nemají čas
  • jsou unavené
  • jsou ve stresu
  • neumí říkat NE
  • neumí poslouchat své tělo
  • nebo jí a cvičí stále dokola to samé.

Za těmito příznaky stojí tři základní pocity žen – únava, stres a perfekcionismus, které v hubnutí brání. Toto téma jsem rozpracovala více do hloubky v kurzu „Ženské hubnutí„. Teď si však můžete zjistit k jaké příčině máte nejvíce sklony – jestli jste spíše typ pečovatelky, stresařky nebo perfekcionistky, které jednotlivé skryté přičiny zastupují? Nebo jste kombinací dvou nebo dokonce všech tří typů? Já jsem bývala kombinací všech tří typů, takže mám pochopení pro všechny! 🙂

TYP PEČOVATELKA 

  • pečuje a stará se o druhé, ale sebe odbývá
  • mnohdy trpí chronickou únavou a jídlem si dobíjí chybějící energie
  • je pro ní těžké najít si čas jen sama na sebe
  • jí hodně, často a ráda a velmi nerada se v jídle omezuje
  • často se cítí na všechno sama a že jí něco chybí, jídlo jí pomáhá zaplnit tuto vnitřní prázdnotu
  • je skvělá máma, hospodyně, kolegyně, kamarádka, ale necítí se přitažlivě a krásně jako žena

TYP STRESAŘKA

  • neustále něco dělá a na pravidelné jídlo nemá klid ani čas
  • neumí říkat NE a tak na sebe často navaluje povinnosti a úkoly, které pak nestíhá a je z toho neustále ve stresu
  • opakovaně střídá období, kdy drží dietu a hubne a pak zase období, kdy jídlo vůbec neřeší a tloustne
  • jídlo či alkohol používá k uvolnění stresu a potlačení únavy
  • snaží se všechno stihnout a všem se zavděčit, výsledek je chronický stres a různé psychosomatické potíže

TYP PERFEKCIONISTKA

  • má předpisový jídelníček, dostatek pohybu, ale přesto nehubne
  • bývá na sebe přísná, kritická a klade na sebe často nereálné požadavky ve všech oblastech
  • jí stále dokola stejná jídla, jí i když nemá hlad, protože je čas jídla
  • cvičí i když je unavená, protože je to v plánu, nerada mění svůj režim
  • neustále se snaží dosáhnout své „ideální“ váhy a dokud jí nedosáhne, nemůže být se sebou spokojená
  • trpí úzkostmi, protože se neustále bojí, že udělá chybu, že něco nepůjde přesně podle plánu nebo že něco nebude perfektní

Pro každý typ ženy jsem vymyslela unikátní a komplexní návod na hubnutí, který najdete v mém >>online programu pro ženy<<.

 

Mgr. Zuzana Douchova
Psycholožka, koučka a nutriční poradkyně